Dat alleen reclame maken niet meer werkt, weten we inmiddels wel. Dat contentmarketing en storytelling het voorlopige antwoord zijn, ook. Maar dat is theorie. Want daadwerkelijk goed communiceren, dat blijkt voor veel organisaties nog niet zo eenvoudig.
Je hebt best wat te overwinnen.
● Je weet niet waar je over moet schrijven
● Je vindt schrijven op zich al lastig
● Je schrijft wel, maar enthousiaste reacties blijven uit
● Het lijkt allemaal op elkaar, wat je doet
Dus je vraagt je af: wérkt dat eigenlijk wel, contentmarketing en storytelling?
Het antwoord is ja. Alle grote bedrijven en non-profits omarmen het. Dat doen ze niet zomaar. Het levert ze wat op.
Waarom zou jij er dan geen baat bij hebben?
Hier is de truc: communicatie gaat echt voor je werken wanneer je denkt als een journalist.
Nee, je hoeft de vuile was niet buiten te hangen. Maar zeg nou zelf: ze kunnen je aandacht vangen, hè, die journalisten. En vasthouden. Want je blijft terugkomen voor meer.
Dat kun jij ook leren. Zodat je content wél wordt gelezen.
In mijn workshops leer ik je de trucs van journalisten. Ik ben zelf al 30 jaar journalist voor kranten en tijdschriften, dus ik ken het klappen van de zweep.
Om je boodschap daadwerkelijk over te brengen, moet je anders gaan denken. En leren:
● hoe je je doelgroep echt voorop stelt
● hoe je onderwerpen kiest die aanspreken
● hoe je teksten schrijft die mensen willen uitlezen
● hoe je kunt spelen met vormen
● hoe je jouw eigen, herkenbare toon ontwikkelt
Je kunt kiezen uit twee workshops.