De workshop Denken als een journalist leert je technieken die professionele journalisten toepassen bij het samenstellen van kranten en tijdschriften. Je kunt ze ook gebruiken als je je website, nieuwsbrief of relatiemagazine wilt professionaliseren.

Aan journalistiek schrijven liggen strenge uitgangspunten ten grondslag. Tegelijkertijd verstaan journalisten als geen ander de kunst van creatief denken. Ze kiezen voor stijlen en vormen die ervoor zorgen dat hun boodschap niet alleen relevant is, maar ook plezierig om te lezen. En daarmee effectief.

Als contentmaker wil je hetzelfde. Want alleen content die samenhang vertoont, zorgt ervoor dat je doelgroep met jou in zee gaat. Mensen zijn mediawijs. Ze herkennen kwaliteit feilloos, ook als het om presentatie gaat.

Wat leer je tijdens de workshop?

  • Je leert welke communicatiestijl bij jouw organisatie past.
  • Je leert hoe je te weten komt wat je doelgroep wil.
  • Je ontdekt hoe je content gevarieerd en aantrekkelijk presenteert. 

Tussendoor bedenk je een nieuw format voor een van jouw media – je website, je nieuwsbrief of je relatiemagazine.

Wat is het resultaat?

Aan het einde van de workshop ga je naar huis met een format dat past bij je organisatie én bij je doelgroep. Je hebt genoeg kennis opgedaan om de communicatie van je organisatie te verbeteren.

Denken als een journalist

Wie? Contentmakers die een uitgekiende strategie willen bedenken
Wat? Workshop Denken als een journalist
Waar? In company
Wanneer? 1 middag, datum in overleg
Waarom? Omdat content beter werkt in de juiste vorm op de juiste plek
Hoe? De workshop kost € 1250 exclusief btw
Je mag zelf weten hoeveel mensen meedoen (maximaal 5)

 

Verdieping is mogelijk. Dan breiden we de workshop uit naar een hele dag.

Inschrijven kan hier:

[CONTACT_FORM_TO_EMAIL]

 

 

Je krijgt antwoord binnen 24 uur.

P.S. Leer je liever hoe je goede artikelen schrijft? Meld je dan aan voor de workshop Schrijven als een journalist.