Goede communicatie begint met een plan. Je wilt ergens kómen, tenslotte. Je bedenkt wat de slimste route is. Wat er in je tas moet. En wat je doet als je er bent. Geen ster in navigatie? Ik ben je Tom-Tom.

Is jouw doelgroep diffuus, of heb je ‘m al exact geformuleerd? Wat is de toon van jouw organisatie? Welke middelen zet je in, en welke laat je beter links liggen? Welke taal gebruik je? Is het verstandig om een planning te maken? En hoe geef je dat allemaal handjes en voetjes?

Vragen, vragen, vragen. En zo zijn er nog tientallen.

Maar uiteindelijk draait het allemaal om één ding: lukt het jouw organisatie écht om de klant centraal te stellen? Of vind je dat lastig en praat je nog steeds vooral over jezelf?

In dat laatste geval is het tijd voor een nieuwe strategie – eentje die uitgaat van communicatie op z’n 21ste-eeuws. Dat wil zeggen: met een snufje journalistiek en een lepeltje lef.

Goed communiceren wordt steeds belangrijker. Je publiek is kritisch, wars van reclame en mediawijs. Het is een hele kunst om je boodschap zó over te brengen, dat je doelgroep zich echt geholpen voelt.

Ik help je daar graag bij.

 

 

Trouwens: een slimme contentstrategie kun je loslaten op je totale inzet aan communicatie, maar ook op onderdelen ervan, zoals je magazine. Als je wilt, ontwerp ik een uitgekiende bladformule voor je. Of ik scherp de bestaande formule van je tijdschrift aan, zodat het weer helemaal aansluit op de wensen van jouw publiek.

 

 

Neem contact op